Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Algemeen

Wat zijn de nieuwe coronamaatregelen?

We zijn open op afspraak! Plan hier uw afspraak. Online bestellingen op werkdagen voor 14:00 uur besteld, dezelfde dag verstuurd! Bestelling afhalen ook mogelijk, bekijk hier de voorwaarden.

Wat is het DB-Schietsport afhaalpunt?

Tijdens de corona is het mogelijk om uw bestelling af te halen bij ons speciale DB-Schietsport afhaalpunt aan de Oudedijk 7 te Odiliapeel. Bestel online en wij zorgen ervoor dat het dezelfde dag voor u klaarligt! Afhalen is mogelijk op dinsdag t/m vrijdag tussen 13:00 en 16:00 uur. Bekijk hier de voorwaarden.

Wanneer is de winkel geopend?

De schietsportwinkel is elke dinsdag & donderdag geopend van 13:00-17:00 én 18:00-20:00. Onze openingstijden kunnen afwijken i.v.m. de maatregelen voor COVID-19. Check voor de laatste corona-updates de uitgelichte balk op de homepage.

Wanneer worden pakketten verstuurd?

Pakketten worden op alle werkdagen na 14:00 verstuurd. Aanlevering van de pakketten is in 99% van de gevallen de volgende dag. DB-Schietsport is niet verantwoordelijk voor vertraging bij de pakketdienst.

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen boven de €100,- worden in Nederland, België en Duitsland gratis geleverd. Voor bestellingen onder de €100,- hanteren wij de volgende verzendkosten:

  • NL Nederland €6.95
  • BE Belgie €9.95
  • DE Deutschland €9.95
  • LU Luxembourg €9.95
  • DK Denmark €20.00
  • AT Austria €20.00
  • FR France €20.00
  • IT Italia €20.00
  • GB United Kingdom €20.00
  • ES Spain €40.00
  • FI Finland €40.00
  • SE Sweden €40.00
  • CZ Czech Republic €40.00
  • EE Estonia €40.00
  • HR Croatia €40.00
  • LV Latvia €40.00
  • LT Lithuania €40.00
  • HU Hungary €40.00
  • PL Poland €40.00
  • RO Romania €40.00
  • SI Slovenia €40.00
  • SK Slovakia €40.00
  • BG Bulgaria €40.00
  • IE Ireland €40.00
  • PT Portugal €40.00
Hoe verstuurt DB-Schietsport pakketten?

Wij versturen pakketten met DPD. DPD is in onze ervaring de meest betrouwbare pakketdienst. Alle pakketten zijn verzekerd en geregistreerd zodat alles te controleren is.

Repareren jullie ook luchtbuksen?

DB-Schietsport heeft een eigen reparatie-afdeling omdat wij service hoog in het vaandel hebben staan. Wij repareren de meeste merken luchtbuksen mits er reserve onderdelen beschikbaar zijn. Wilt u een buks laten repareren? Neem dan contact op via de email: info@db-schietsport.nl.

Hoe kan ik betalen?

U kunt betalen met iDEAL, PayPal, KBC/CBC & Bancontact.

Bankoverschrijving is mogelijk via onderstaande gegevens:

T.n.v. Dekkers Trading – NL67RABO 0304223441

Orders via bankoverschrijving kunnen niet met dezelfde snelheid als website orders worden behandeld. Een bestelling via de website is altijd sneller omdat DB-Schietsport dan altijd alle klantgegevens correct kan verwerken via ons geautomatiseerd proces. Alvorens u tot bankoverschrijving overgaat graag even contact opnemen via info@db-schietsport.nl voor verdere correcte afhandeling.

Waarom moet ik een kopie legitimatie opsturen?

Wij mogen luchtgeweren alleen verkopen aan personen welke ouder zijn dan 18 jaar. Dit moet DB-Schietsport desgevraagd kunnen aantonen. De kopie wordt bewaard op een secure server. De gegevens die we nodig hebben zijn: naam, geboortedatum, nummer en type van de legitimatie. De gegevens worden met uitzondering van de politie niet uit handen gegeven.

Mijn Track & Trace nummer Werkt Niet. Wat nu?

Pakketten worden gescand bij aankomst in het DPD depot. Vanaf dat moment werkt het Track & Trace nummer. Dit is omstreeks 20:00 op de dag dat de pakketten worden opgehaald bij ons.

Vult DB-Schietsport duikflessen?

Nee, helaas hebben wij momenteel geen vul installatie. Wij raden u aan te informeren bij de dichtstbijzijnde duikwinkel of vrijwillige brandweer.

Waarom duurt het langer dan verwacht om mijn bestelling te ontvangen?

Het kan zijn dat het we niet alles op voorraad hebben en een bepaald artikel moeten bestellen. Dit doen we zo snel mogelijk. Als het blijkt iets langer dan verwacht te gaan duren laten we dit z.s.m. weten.

  • Uw adres is niet volledig ingevuld tijdens het bestellen. In dit geval sturen we een e-mail om te vragen naar een volledig adres (huisnummer niet invullen komt het vaakste voor)
  • De betaling niet is gelukt via PayPal of iDEAL. We wachten totdat de betaling op een andere manier wordt verricht.
  • Het opgegeven adres komt niet overeen komt met de postcode. In dit geval sturen we een e-mail om te vragen naar een volledig en correct adres.
  • We hebben geen kopie legitimatie ontvangen bij een bestelling van een luchtwapen (dit is echter wel noodzakelijk).
  • De kopie legitimatie moet van de persoon zijn die het pakket ontvangt. Als je een luchtgeweer bestelt en bij een ander laat bezorgen, moeten we een kopie legitimatie hebben van de ontvanger.
  • Nummer van de ID is niet zichtbaar/leesbaar.
Ruilt DB-Schietsport luchtbuksen of optiek in?

Nee, we ruilen helaas niet in. Wij kunnen op de verkoop van occasions namelijk geen garantie geven.

Kan ik iets bestellen dat niet op de site staat?

Ja, dat kan in veel gevallen wel. Houd echter rekening mee dat dit extra lang gaat duren.

Verkoopt DB-Schietsport vuurwapens en of munitie?

Nee, we verkopen geen sportwapens.

Kan ik bestellen via e-mail?

Nee, dat kan niet. Wanneer u via de website besteld loopt uw bestelling in ons geautomatiseerde proces. U ontvangt op deze manier het snelst uw producten. Ook zijn de adresgegevens en de betaalgegevens dan altijd correct.

Ik wil een bod doen op een van de artikelen. Kan dat?

Nee, dit kan niet. Uw krijgt in dit geval geen reactie op uw e-mail tenzij het gaat over een zakelijk levering of een bestelling van meerdere stuks tegelijk.

Waarom krijg ik geen antwoord op mijn e-mail?

Wij doen ons uiterste best om elke e-mail binnen 24 uur te beantwoorden. Mocht u binnen 24 uur geen reactie hebben gehad stuurt u dan a.u.b. nogmaals een e-mail als het een dringende zaak is.

Stel een vraag