Veelgestelde vragen (FAQ)

Bekijk alle veelgestelde vragen van DB-Schietsport.

Algemeen

De schietsport winkel is elke dinsdag & donderdag geopend van 13:00-17:00 én 18:00-21:00 uur.

Ja, dat kan. Check hier alle voorwaarden.

Stuur ons een mailtje (info@db-schietsport.nl) of neem telefonisch contact (0031(0)850488821) met ons op zodat wij u kunnen helpen met uw aankoop!

Nee, dat kan niet. Wanneer u via de website besteld loopt uw bestelling in ons geautomatiseerde proces. U ontvangt op deze manier het snelst uw producten. Ook zijn de adresgegevens en de betaalgegevens dan altijd correct.

Pakketten worden op alle werkdagen na 14:00 verstuurd. Aanlevering van de pakketten is in 99% van de gevallen de volgende dag. DB-Schietsport is niet verantwoordelijk voor vertraging bij de pakketdienst.

Bestellingen boven de €100,- worden in Nederland, België en Duitsland gratis geleverd. Voor bestellingen onder de €100,- hanteren wij de volgende verzendkosten:

  • NL Nederland €6.95
  • BE Belgie €9.95
  • DE Deutschland €9.95
  • LU Luxembourg €9.95
  • DK Denmark €20.00
  • AT Austria €20.00
  • FR France €20.00
  • IT Italia €20.00
  • GB United Kingdom €20.00
  • ES Spain €40.00
  • FI Finland €40.00
  • SE Sweden €40.00
  • CZ Czech Republic €40.00
  • EE Estonia €40.00
  • HR Croatia €40.00
  • LV Latvia €40.00
  • LT Lithuania €40.00
  • HU Hungary €40.00
  • PL Poland €40.00
  • RO Romania €40.00
  • SI Slovenia €40.00
  • SK Slovakia €40.00
  • BG Bulgaria €40.00
  • IE Ireland €40.00
  • PT Portugal €40.00

Wij versturen pakketten met PostNL. PostNL is in onze ervaring de meest betrouwbare pakketdienst. Alle pakketten zijn verzekerd en geregistreerd zodat alles te controleren is.

Wij leveren dagelijks pakketten in België. Voor bestellingen onder €100 wordt €9,95 aan verzendkosten berekend. Bestellingen boven €100 worden gratis verstuurd. Onze pakketten worden dagelijks verstuurd en discreet verpakt.

DB-Schietsport heeft een eigen reparatie-afdeling omdat wij service hoog in het vaandel hebben staan. Wij repareren de meeste merken luchtbuksen mits er reserve onderdelen beschikbaar zijn. Wilt u een buks laten repareren? Neem dan contact op via de email: info@db-schietsport.nl.

Afrekenen kan met in3 (betaal in 3 delen, 0% rente), iDeal, Paypal, overboeking, MisterCash / Bancontact, Sofortbanking en Giropay. Via iDeal kunt u afrekenen met alle Nederlandse banken, onder meer de grootste banken zoals ING, ABN Amro, Rabobank en SNS. Met Paypal kunt u afrekenen met uw online account, voor betalingen met Paypal wordt €2,50 extra in rekening gebracht. Als u met creditcard wilt betalen kan dit via Paypal, u kunt bij Paypal kiezen voor betaling met creditcard zonder account. Via Bancontant kunt u afrekenen met uw Belgische bank.

Wij mogen luchtgeweren alleen verkopen aan personen welke ouder zijn dan 18 jaar. Dit moet DB-Schietsport desgevraagd kunnen aantonen. De kopie wordt bewaard op een secure server. De gegevens die we nodig hebben zijn: naam, geboortedatum, nummer en type van de legitimatie. De gegevens worden met uitzondering van de politie niet uit handen gegeven.

Pakketten worden gescand bij aankomst in het PostNL depot. Vanaf dat moment werkt het Track & Trace nummer. Dit is omstreeks 20:00 op de dag dat de pakketten worden opgehaald bij ons.

Nee, helaas hebben wij momenteel geen vul installatie. Wij raden u aan te informeren bij de dichtstbijzijnde duikwinkel of vrijwillige brandweer.

Het kan zijn dat het we niet alles op voorraad hebben en een bepaald artikel moeten bestellen. Dit doen we zo snel mogelijk. Als het blijkt iets langer dan verwacht te gaan duren laten we dit z.s.m. weten.

  • Uw adres is niet volledig ingevuld tijdens het bestellen. In dit geval sturen we een e-mail om te vragen naar een volledig adres (huisnummer niet invullen komt het vaakste voor)
  • De betaling niet is gelukt via PayPal of iDEAL. We wachten totdat de betaling op een andere manier wordt verricht.
  • Het opgegeven adres komt niet overeen komt met de postcode. In dit geval sturen we een e-mail om te vragen naar een volledig en correct adres.
  • We hebben geen kopie legitimatie ontvangen bij een bestelling van een luchtwapen (dit is echter wel noodzakelijk).
  • De kopie legitimatie moet van de persoon zijn die het pakket ontvangt. Als je een luchtgeweer bestelt en bij een ander laat bezorgen, moeten we een kopie legitimatie hebben van de ontvanger.
  • Nummer van de ID is niet zichtbaar/leesbaar.

Nee, we ruilen helaas niet in. Wij kunnen op de verkoop van occasions namelijk geen garantie geven.

Ja, dat kan in veel gevallen. Houd dan wel rekening met een langere levertijd dan u van ons gewend bent.

Nee, dit kan niet. Uw krijgt in dit geval geen reactie op uw e-mail tenzij het gaat over een zakelijk levering of een bestelling van meerdere stuks tegelijk.

Wij doen ons uiterste best om elke e-mail binnen 24 uur te beantwoorden. Mocht u binnen 24 uur geen reactie hebben gehad stuurt u dan a.u.b. nogmaals een e-mail als het een dringende zaak is.

Staat uw vraag er niet tussen?

Stel een vraag